Svindler ringer kunder
Det er Nordea, som slår alarm etter at en telefonsvindler har vært på ferde den siste uka. Det var Nettavisen som omtalte saken først.
Visning: | 32× |
Vurdering: | 0× |
Tjenesten oppstod i 2011 i Tsjekkia. Det er et nettbasert forum, der brukere kan dele sine erfaringer med telefonnumre, og det både de plagsomme (særlig telemarketing, spørreundersøkelser) og de nyttige (f.eks. kurerer, offentlige kontorer)..
Helt fra starten av er tjenesten blitt veldig godt tatt imot, så det oppstod snart videre språkversjoner. I dag virker forumet på over 20 språk og i 34 land rundt om i verden.
Tjenesten er bestemt for alle som vil identifisere eieren av et ukjent telefonnummer. En nyhet fra forumets skapere er etableringen av Call Insider-mobilapplikasjonen for Android-telefoner. Denne applikasjonen, som er koblet til telefonkatalog.co.no nettsteddatabase, tillater også brukere automatisk å blokkere telemarketing-numre.
Det er Nordea, som slår alarm etter at en telefonsvindler har vært på ferde den siste uka. Det var Nettavisen som omtalte saken først.
Sbanken sender ut masse-SMS til sine kunder og advarer dem mot svindelforsøkene som nå florerer. I disse dager sender Sbanken ut SMS-er til alle sine kunder der de advarer dem mot økt svindelaktivitet.
Melding fra administratoren til nettsiden telefonkatalog.co.no „Hjelp andre besøkende av nettsiden, ved å dele dine erfaringer med dette telefonnummeret. Når ringte dette nummeret til deg og hvor ofte? Hva var gjenstand for samtalen, hvis du tok den? Etter at du har sendt den, vil din kommentar bli vist her.“